Um grupo de alunos do Colégio Novo da Maia, participaram no seu primeiro Model of the United Nations, também conhecido por Model UN ou MUN. O CNM participou na 3.ª edição do GOMUN 2020 cujo lema foi “Shaping bright minds for a brighter future” que decorreu no IPAM durante os dias 6 a 8 de Fevereiro.

Foram seis alunos do 12º ano que aceitaram o desafio para aprender o funcionamento da MUN e participar diretamente no evento. Os alunos divididos pela Assembleia Geral e o Conselho de Segurança da GOMUN, assumiram o compromisso de representar os seus países e interesses nesta MUN:

• Niger- Security Council: Pedro Miguel Pries Pinto;
  • United Kingdom- Security Council: Sara D’Orey Leal;
  • Indonesia- General Assembly: Andreia Sofia e Solas Cabral Ferreira;
  • Japan- General Assembly: Inês Sofia da Costa Pinto;
  • Niger- General Assembly: Ana Raquel Maia Cruz Mamede Valente;
  • United Kingdom- General Assembly: João Tiago Aleixo Ferreira.

O Model of the United Nations, também conhecido por Model UN ou MUN é um simulador educacional e uma atividade académica onde os alunos podem aprender sobre cidadania, diplomacia, relações internacionais e sobre todo o envolvimento e trabalho das Nações Unidas. O MUN envolve a participação e aprendizagem dos participantes em discurso público, debate e na escrita em Inglês, para além de desenvolver soft skills essenciais nos dias de hoje: pesquisa, pensamento critico, trabalho de equipa e liderança.

Ao mesmo tempo estão também a desenvolver com maior profundidade conhecimento de assuntos correntes do mundo e as suas várias perspetivas e problemáticas tentando encontrar soluções.

Parabéns a todos por defender com honra as cores do vosso país na MUN e claro, o Colégio Novo da Maia.

CNM FIRST MUN PARTICIPATION

A group of students from Colégio Novo da Maia have participated on their first Model of the United Nations, also known as Model Un or MUN. CNM participated on the 3rd edition of GOMUN 2020, with the motto “Shaping bright minds for a brighter future”, which was held at IPAM during the 6th and 8th of February.

Six students of the 12th grade accepted the challenge of learning the MUN process and directly participated in the event. The students were divided into a General Assembly and Security Council of GOMUN, assuming the compromise and dedication of representing their countries during the MUN:

• Niger- Security Council: Pedro Miguel Pries Pinto;
  • United Kingdom- Security Council: Sara D’Orey Leal;
  • Indonesia- General Assembly: Andreia Sofia e Solas Cabral Ferreira;
  • Japan- General Assembly: Inês Sofia da Costa Pinto;
  • Niger- General Assembly: Ana Raquel Maia Cruz Mamede Valente;
  • United Kingdom- General Assembly: João Tiago Aleixo Ferreira.

Model United Nations, also known as Model UN or MUN, is an educational simulation and/or academic activity in which students can learn about citizenship, diplomacy, international relations and all the involvement and work of the United Nations. MUN involves and teaches participants speaking, debating, and writing skills in English, in addition to develop soft skills essential in today´s world, such as researching, critical thinking, teamwork, leadership abilities.

At the same time they are developing a more profound knowledge of current world affairs and the various perspectives and problems trying to find solutions.

Congratulations to all for defending with honor their countries colors at the MUN and of course Colégio Novo da Maia.